Shakedown na Dakar 2022
Už jen dva dny nás dělí od startu 43. ročníku slavné Rallye Dakar a v bivaku už začíná být pěkně živo. Včera odpoledne měli posádky týmu Big Shock! Racing první možnost vyzkoušet stav techniky po měsíční plavbě když mohli vyrazit na Shakedown což se dá považovat za takovou předstartovní rozcvičku.
Než tomu však tak mohlo být bylo potřeba v bivaku provézt základní procedury přípravy závodních speciálů. Připojili navigační přístroje, přidali na kapoty poslední nálepky, podle servisních plánů pečlivě zkontrolovali všechny součásti, doplnili povinné výbavy, vyměnili některé díly, kabiny zařídili do finální závodní podoby, nainstalovali bezpečnostní vybavení. Proběhlo také přivítání se soupeři a byla možnost si popovídat i s českými kolegy. Zároveň proběhlo několik organizačních briefingů a manažer týmu Martin Pabiška se šéfem Martinem Macíkem starším připravili všechny dokumenty potřebné pro silvestrovské přejímky.
Jak už jsme zmínili v úvodu středeční odpoledne pak proběhlo ve znamení Shakedownu. Určitě se ptáte co vlastně Shakedown je a k čemu slouží. Jde o test, při kterém závodní posádky mohou v rámci přípravy využít prostor označený organizátory, projet se v místním terénu v ostřejším tempu a prověřit kondici závodních strojů a naladění závodníků těsně před startem Dakaru. Tentokrát měly k dispozici trať loňského prologu. Pilot Martin Macík v doprovodu navigátora Františka Tomáška a mechanika Davida Švandy prohnal svůj kamion po kamenitém okruhu a s výsledkem byl více než spokojený. „Dali jsme dva okruhy po kamenité trati. Hned po prvním kolečku jsme se cítili velmi dobře. Na autě vše sedělo, vše fungovalo. Jen Ferry ještě nedostal elektronický roadbook, takže si zatím navigaci nemohl vyzkoušet,“ říká Martin Macík. Předstartovní test přivítal i Martin Šoltys, řidič druhého kamionu týmu Big Shock! Racing. „S novým autem jsme před startem nestihli najezdit moc, ale první pocity jsou zatím výborné, auto je nové, všechno funguje, jak má. Je radost svézt se s tak vyladěným kamionem,“ říká Martin Šoltys, ke kterému do kabiny na shakedownu naskočili navigátor Roman Krejčí a mechanik Jakub Jiřinec.
A v Dakarském bivaku týmu Big Shock! Racing je rovněž velmi živo, jelikož se od loňska pořádně rozrostl. Parkuje v něm 5 závodních kamionů sestrojených v Sedlčanech. Najdete tu Karla, osvědčený speciál, v němž se na trať vydá pilot Martin Macík se svou posádkou, i nejnovějšího Arnošta, kterého bude řídit Martin Šoltys. Big Shock! Racing ale bivak sdílí také se spřátelenými týmy Italtrans Racing a Project 2030, pro které Macíkovi letos ve svém sedlčanském vývojovém centru MM Technology sestrojili závodní kamiony a na Dakaru jim zajišťují technický servis. A do společného zázemí se přidal i Maurik van den Heuvel, který má svůj kamion postavený také na podvozku ze Sedlčan.
Dnešek byl původně vyčleněn pro úpravy technických nedokonalostí, které se projeví na shakedownu. Ale zdá se, že vzhledem k dobrému výsledku testů závodních speciálů se mechanici rovnou pustí do příprav doprovodných vozů. „Uklidíme si, roztřídíme díly, nářadí a další zařízení, které se nám během transportu v nástavbách pomíchalo. V každém autě vezeme tuny nejrůznějšího vybavení, takže musí být pořádek. Auta budeme také mýt. Práce je pořád dost, ale čtvrtek by měl být posledním relativně klidnějším dnem,“ popisuje mechanik David Švanda.
Zítra na tým Big Shock! Racing čekají technické přejímky. A už v sobotu se Martin Macík a Martin Šoltys se svými posádkami vydají na trať úvodního prologu Rallye Dakar, vedoucího z Džiddy do města Haʼil.
https://www.facebook.com/bigshockracing
https://www.facebook.com/martinmacikjr
https://www.instagram.com/bigshockracing
https://www.instagram.com/martinmacikjr/