Pátek, 22 listopadu, 2024
Rok 2017

Rozhovor s Davidem Bečvářem

Jelikož máme momentálně přestávku v zavodním programu, a žádné akce se momentálně nekonají, hledal jsem něco, co bych vám čtenářům mohl v tomto období nabídnout. Při prohlížení fotek z akcí, které jsem letos navštívil mi došlo, že se při svých toulkách po motoristickém světě potkávám i se spoustou zajímavých lidí. Jedním z nich je pan David Bečvář, kterého jsem požádal o krátký rozhovor pro auto-truck.cz

Zdravím Davide mohl byste se na začátek čtenářům trochu představit.

Předpokládám, že vás zajímá představení spojené se závodními auty. Od roku 1982 miluji vozy Jaguar XJS a od roku 2012 se věnuji okruhovým závodům historických vozů.

Kdy a jak vznikla myšlenka založit závodní tým?

Myšlenka vznikla v roce 2012 v souvislosti se stavbou první kopie vozu Jaguar XJS Group A. Založení týmu pak byla čistě praktická záležitost, která byla způsobem jak řídit náklady spojené se závodními aktivitami.

S jakým autem závodíte a co Vás vedlo k výběru tohoto konkrétního vozu a značky?

Jak už jsem zmínil jedná se o Jaguar XJS Group A, tedy závodní vůz homologovaný pro závody cestovních automobilů v letech 1982 až 1985.

V mém dětství byla velká cena Brna cestovních vozů jednou z nejvýznamnějších událostí v roce. Chodívali jsme na Velkou cenu s tátou a zelené Jaguary XJS byly pro mě auta z říše snů. 12 válcový motor, kapota jako klavírní křídlo a British Racing Green s bílým pruhem na boku, to se nedalo přehlédnout.

Účastníte se nějakého konkrétního seriálu závodů? Pokud ano o jaký seriál jde?

Moje volba padla na Histocup, což je rakouský pohárový seriál, který se sestává z osmi, resp. od roku 2018 ze sedmi závodních víkendů, kdy se během každého víkendu jedou dva sprinty (závody na 30 min.)

Jsou nějaká konkrétní specifika, která musí vozy splňovat? Pokud ano, kde a jak se získávají informace pro stavbu konkrétního vozu?

Auta pro závody v Histocup musí mít průkaz sportovního historického vozidla, který je vystaven na základě souladu vozu s dobou podle homologace FIA. Logicky je tedy základním dokumentem pro stavu kopie vozu dobová homologace. Největší inspirací je však skutečný vůz, který je k vidění v JDHT muzeu v Coventry.

(http://www.jaguarheritage.com)

Jak se Vám dařilo v této sezóně a jaké jsou vaše plány do roku příštího?

V každém závodě, který jsme dokončili jsme byli na bedně. Bohužel jsme dokončili pouze dva.

Letošní sezóna byla tzv. konstruktérská. Náš nový motor, který jsme uvedli do provozu      v průběhu loňské sezóny si letos odjel jen jeden závod a pak už jsme ho jen opravovali a v průběhu sezóny 4x zadřeli. Takže žádná hitparáda. Naštěstí už víme, co bylo příčinou a věřím, že v sezóně 2018 to bude podstatně lepší.

Mohou se s Vámi lidé potkat i na jiných akcích kromě závodů Histocup Austria?

Příští rok plánujeme proložit Histocup atraktivními závody na Hockenheimu a ve Spa.

 (http://www.hockenheim-historic.de/news/bosch-hockenheim-historic-termin-2018)

Také se rád svezu s Penritecup.

Děkuji mockrát Davidovi za poskytnutý rozhovor a těším se na setkání v příštím roce. Více informaci nejen o Davidovi ale i o jeho voze naleznete na adrese www.dbrc.cz

« z 12 »