První polovina Dakaru dokončena a 4 místo absolutně
Dnešní 6. etapa byla poslední z první poloviny maratonu Dakar 2021. Dnes mělo na posádku žlutého kamionu týmu Big Shock! Racing ve složení pilot Martin Macík navigátor František Tomášek a palubní mechanik David Švanda čekat celkem 618 km s rychlostní zkouškou v délce 448km. Ta musela být však kvůli dešťům o 102 km zkrácena jelikož část tratě nebyla bezpečná. V návaznosti na tuto situaci pořadatelé posunuli i ranní start. Karel se však náročnou písečnou etapou postupně prokousával ze včerejší 9. pozice vpřed a jelo se opět v rychlém tempu. To však nakonec neustála jedna z pneumatik, ale posádka ji zvládla vyměnit za úctyhodných 5 minut a mohlo se válčit dále. Kluci se ještě podívali trochu do nebe, když si po projetí jedné děravé zatáčku udělali asi 20 metrový výlet vzduchem. Ten naštěstí dakarský speciál Iveco přežil bez újmy na zdraví a nakonec dojel do cíle na 7. etapové pozici. V celkovém pořadí ale sedlčanští bojovníci stále drží skvělou 4. pozici, která bude v neděli i výchozí do maratonské etapy. Ve vedení je stále Dimitry Sotnikov s Kamazem, na kterého má Martin Macík ztrátu 01H02M33S. Airat Mardějev který se dostal na 3 místo má však na Macíka náskok pouhých 50vteřin což na Dakaru nemusí vůbec nic znamenat.
Jak jsme zmínili již v úvodu dnešní 6.etapa byla ve znamení písečných dun různých obtížností a velikostí. Chlapi měli v plánu spravit si v dunách náladu. Bylo třeba posunout se z 9. místa směrem ke špici. To se povedlo a čeští závodníci získali jako bonus i další nezapomenutelné zážitky. „Tempo je obrovské. Letěli jsme dobře. Měnili jsme jednu pneumatiku asi na 100. kilometru. Dali jsme jí za 5 minut. Mírně nás zdržovala auta. Chtěli jsme pošetřit Karla, takže jsme dneska tolik neskákali. Ale tempo jsme drželi. A udělali jsme si i jeden výlet do atmosféry. Díra v zatáčce, kterou jsme projížděli zhruba ve 100kilometrové rychlosti nás katapultovala, tipujeme, 20 metrů. Vznesli jsme se po zadních kolech a viděli jenom nebe. Ale naštěstí přistání bylo dobré. Nic jsme neutrhli. A jelo se dál,“ popisuje vývoj etapy Martin Macík.
I do dnešní etapy vyjížděl Karel, týmový kamion, jako nový. „Nakonec jsme pro jistotu měnili listová péra a současně byly zesíleny i dorazy na přední nápravě, aby se péra nemohla prohnout do extrému. Jako při skoku v předešlé 5. etapě,“ vysvětluje palubní mechanik David Švanda. V bivaku se stále pracuje s nasazením. I když se začíná projevovat první únava, je radost pozorovat ruch kolem závodního speciálu. Každý z mechaniků má svou práci a dohromady fungují jako dobře vyladěný stroj. Přispívají k tomu i pravidla, která má tým Big Shock! Racing na Dakaru nastavena. „Řídíme se jasným systémem a instrukcemi. Máme nalajnováno, kdy se na závoďáku bude měnit konkrétní díl, abychom zajistili jeho dakarskou životnost. Ale jasně naplánováno je i v kolik hodin vyjíždějí z bivaku doprovodná vozidla, jaké konkrétní náhradní díly veze Máňa, které součástky jsou k dispozici v servisním MANu. Pro každé doprovodné auto jsou stanovení řidiči, ti chodí dříve spát, aby nebyli unavení. Vše je jasně nastaveno, aby věci fungovaly,“ vysvětluje šéfmechanik Jiří Čáp, přezdívaný Čapík.
Závodníky dnes v cíli čekal bivak v Ha´il, kde stráví zaslouženou volnou sobotu. Všichni už se těší na volný den. Přestože se nezávodí, práce bude spousta. Následovat totiž bude maratonská etapa. A na tu se týmy musí opravdu dobře připravit. Dá se předpokládat, že Dakar se začne rozhodovat.
Další informace můžete získávat zde
http://www.facebook.com/bigshockracing
https://www.facebook.com/martinmacikjr
Opět samozřejmě nemůže chybět video s reakcí po dojezdu etapy a ze včerejší 5 etapy.
https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/165725588224919