Středa, 20 listopadu, 2024
Rok 2017

Mistrovství polska Tor Poznaň

Jak už název napovídá navštívil jsem tentokrát závody v polské Poznani kam jsem byl pozván závodním týmem Cichopek racing, který se zde účastnil 5. a 6. závodu polského mistrovství 318 IS Cup a 3. závodu Mistrovství polska Hour Race.

Na téhle akci se závodilo hned v několika kategoriích. Asi největší zastoupení bylo v BMW 318 IS cup, ale zajímavé boje se sváděly i v kategorii historických formulí nebo ve třídě automobilů s objemem motoru nad 3500 ccm. Nesmím však zapomenout ani na Maluch trophy, kde závodí Fiaty 126, které jsou hodně známé pod názvem polský maluch.

Sobotní den byl ve znamení kvalifikačních jízd v dopolední sekci a prvního kola závodů v části odpolední. Jelikož jsme byli členy již zmíněného týmu Cichopek racing, tak jsme si mohli naplno vyzkoušet jaké to je účastnit se takového podniku a stejně tak, jak to vídáme v televizi, jsme bedlivě na monitoru sledovali výkony Jacka Cichopka. Ten v kategorii IS Cup získal pole position a v kvalifikaci na hodinovku získal 3.místo. V odpolední části se pak ale rozhořely tvrdé boje snad ve všech třídách. Jacek přetavil své kvalifikační umístění ve druhé místo v závodě, které obsadil po tvrdých bojích s vítězem Przemyslawem Wojcickym, který jej porazil jen o 0,458 sek. a třetím Robertem Boruzsakem. 

V neděli si to pak pánové rozdali znovu, ale tentokrát se z vítěztví radoval Robert Boruzsak, který zvítězil nad druhým Jackem Cichopkem o pouhých 0,294 sek. a třetí skončil sobotní vítěz Przemyslaw Wojcicky. Zajímavé však je, že i když byl rozdíl prvního a druhého tak malý, tak na trati byl mezi vozy rozestup délky jednoho auta. 

Důležitým závodem pro náš pozývající tým byl sobotní hodinový závod, kde bojovali o první místo v klasifikaci. Závod se ze začátku vyvíjel slibně když se Jacek probojoval na 2. a pak na chvíli i na 1.místo Byl však opět odsunut na druhé místo jelikož byl zabržděn vozem jiné kategorie. Zlom přišel po půl hodině, kdy došlo na povinné zastávky v boxech. Zastávka vypadala dobře, ale o chvíli později jsme na monitoru viděli zprávu o penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou. Nejdříve jsme si mysleli že k tomu došlo z důvodu údajného překročení povolené rychlosti v boxech, ale nakonec byly příčinou neodepnuté bezpečnostní pásy v průběhu tankovaní, což je bráno jako porušení bezpečnostních předpisů. Ale i přes tyto problémy se podařilo dobýt stupně vítězů v podobě 3.místa poté co byl vítěz penalizován 8 vteřinami za zkrácení doby pobytu v boxech než byl povinný limit.

Zajímavé bitvy se odehrávaly i v ostatních kategoriích a bylo vidět že pánové si nemíní dát zadarmo ani kousek závodního okruhu. Velmi pěkná podívaná na tyto souboje byla v podání historických formulí a hlavně vozů Maluch trophy. Tyto malá auta si to mezi sebou rozdávala opravdu tvrdě a mnohdy to hrozilo i nějakou tou kolizí. Díky tomu však člověk dostal do krve i nějaký ten adrenalin když to sledoval.

Závěrem bych chtěl moc poděkovat týmu Cichpek racing za pozvání na tento pěkný okruh a tím pádem možnost vidět závody i z jiné strany než jen jako divák. V srpnu máme trochu volněji ale konec srpna a začátek září nabízí potencionální návštěvu buď na truck srazu ve slovenské Nitře a potvrzenou účast na Czech Truck Prix v Mostě. Kde ale budu s fotoaparátem určitě bude Masaryk racing days  9-10.září.

« z 73 »