Macík bez čelního skla bere 2.etapovové vítězství v řadě
Do dnešní 10.etapy v délce 583 km kterou tvořil měřený úsek dlouhý 342 km vyrážela posádka ve složení pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a palubní mechanik David Švanda poprvé v kariéře jako první a otvírala tak celou etapu. Včerejším vítězstvím ukázala, že obávané Kamazy je možno porážet a i přes náročnou noční směnu týmových mechaniků stál dnes Karel na startovní čáře v plné síle a kondici. To bylo následně vidět na celkovém průběhu dnešní jízdy, když žlutý kamion hájil první místo od startu až do cílové rovinky. Jen na jednom mezičasu projel jako druhý. V celkovém pořadí zůstávají závodníci ze Sedlčan na 5. příčce se ztrátou 01H 47′ 29“ na vedoucího Sotnikova s Kamazem. A ztrátu na čtvrtého Aleše Lopraise dnes díky brilantnímu výsledku stáhli na 00H 12′.
Dnešní 10. etapa byla opět velice rychlá, prašná a navigačně náročná. Vzhledem k tomu že do cíle po dnešku zbývají už jen dva dny bylo předem jasné že na trati nebude prostor pro chyby. Posádka týmu Big Shock! Racing zůstala v klidu i přes fakt že na startu přišli o benefit větších rozestupů jelikož byly kamiony řazeny až za 30. startující osobní vůz a do etapy byly bez rozdílu pořadí vpouštěny po 30 vteřinách. A ani na trati to dnes nebylo úplně jednoduché. Sedlčanské trio přijelo do cíle v lyžařských brýlích a kamion Karel neměl čelní sklo. „Byl to fičák. Zajímavá zkušenost otvírat celou etapu. Byla hodně navigačně těžká, ale Ferry si poradil. Moc chyb jsme neudělali. Měnili jsme jen jednu pneumatiku. A také posledních 100 kilometrů jsme jeli bez okna. Trefili jsme větev, prasklo nám přední sklo, ale zdálo se, že vydrží. Až najednou ruplo komplet a vyvalilo se na nás. Kluci ho museli vykopat za jízdy. Nasadili jsme lyžařské brýle. Já je pak zase musel sundat, protože mě pod nimi tlačily moje původní dioptrické. Máme krásně opískované zuby. A druhé vítězství v kariéře za sebou. A před sebou poslední dvě etapy. Držte nám palce,“ hlásil v cíli Martin Macík unisono doplňován Františkem Tomáškem a Davidem Švandou.
Včerejší i dnešní vítězství v etapě bylo zaslouženým výsledkem společného nasazení všech členů týmu Big Shock! Racing. Týmoví mechanici poslední dvě noci téměř nespali a svou směnu končili kolem 6. hodiny ranní. Etapy druhé části letošního Dakaru jsou tak drsné, že i přes maximální snažení pilota Martina Macíka potřebuje Iveco Karel každou noc důkladný servis. Ráno mechanici však odevzdávají stroj, na který je spoleh. Svůj podíl na tom má i fakt, že mechanici kamion znají do posledního šroubku. Sami ho postavili v sedlčanských dílnách podle 19letých zkušeností šéfa týmu Martina Macíka staršího. A perfektních výsledků by nebylo možné dosáhnout ani bez pomoci týmového manažera Martina Pabišky a občanské odvahy navigátora Františka Tomáška, který letos Karlovi udává směr s obdivuhodným přehledem „Říkáme tomu občanská odvaha. Pomáhá nám, že se s Martinem tak dobře známe, kamarádíme spolu spoustu let. On už podle mého hlasu, podle poklepávání mé nohy pozná, co se mi honí v hlavě. A dokážeme si tak v kabině vzájemně pomoci. Jedeme letos s Matesem i Davidem 100% koncentraci, ale je super, že se i v těch vyšponovaných situacích dokážeme zasmát a pobavit. Organizátoři letos nastražili několik navigačních špeků, proto občas bloudí všichni, včetně Rusů. V minulých letech se nestávalo, že bychom je tolikrát potkávali v protisměru. Vidíme, že i východní topové posádky se letos ztrácejí,“ říká Tomášek, který letos poprvé naviguje podle elektronického roadbooku.
V týmu Big Shock! Racing mají radost, že dokázali své fanoušky potěšit výbornými výsledky. Přesto však neusínají na vavřínech a dále se pevně soustřeďují na celkový výsledek. Do konce Dakaru zbývají 2 poslední etapy, ve kterých se dá ještě hodně získat i ztratit. A zkušení dakarští veteráni připomínají, že Dakar končí až v cíli poslední etapy.
Další informace můžete získávat zde
http://www.facebook.com/bigshockracing
https://www.facebook.com/martinmacikjr
A samozřejmě nesmí chybět každodenní dávka videií
https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/1031920573983449