Macík bere vítězství v 9.etapě
Dnes se naše Dakarské putování s týmem Big Shock! Racing přiblížilo poslední třetině. Aby tomu tak bylo musela však posádka žlutého speciálu Iveco absolvovat etapu v okolí vznikajícího města Neom. Ta měřila celkem 579 km s rychlostní zkouškou měřící 465km. Po dvoudenní maratonské etapě kdy musel případné opravy zajišťovat pouze tříčlenný tým ve složení Martin Macík navigátor František Tomášek a palubní mechanik David Švanda se včera Karel dostal po dojezdu zpět do rukou celého servisního týmu, který mu dopřál náležitou péči, aby dnes mohl zase v plné síle vyrazit do dalších bojů. To samozřejmě motivovalo i posádku, která vyrazila na trať s velkým odhodláním. To se projevilo i ve výsledcích když se sedlčanští hned od začátku prokousávali pořadím, aby se nakonec v této náročné a prašné etapě prodrali až na příčku nejvyšší, kterou obhájili až do konce. Díky tomuto skvělému výsledku udrželi 5. příčku v celkové klasifikaci a na vedoucího Sotnikova ztrácejí 01H 49′ 09“. Jejich nejbližším soupeřem je na 4. místě další český zástupce Aleš Loprais, na kterého závodníci se Sedlčan ztrácejí necelých 19 minut.
Už před startem bylo v bivaku cítit, že se něco chystá. Týmoví mechanici přes noc pořádně makali, aby vyladili Karla k dokonalosti. A to se jim povedlo na výbornou, jelikož Karel hned od začátku postupoval pořadím, aby na 8. kontrolním bodu převzal vedoucí pozici. A díky sehrané spolupráci všech tří členů posádky dojel ve vedení až do cíle. „Devět let to trvalo a konečně to vypadá na první vítězství v etapě. Musíme bojovat dál, máme ještě 3 etapy před sebou. Karlovi jsme dali na prdel. Dneska to zase pro mechaniky bude dlouhá noční práce. Snad to zvládnou stejně dobře jako předešlou noc. Každopádně, bylo to dneska náročné, dlouho jsem se tak nezapotil. Ale zahřálo to u srdce a ukázali jsme, že rychlost máme,“ popisuje Martin Macík. A navigátor František Tomášek doplňuje: „Navigace nám tam dneska skvěle padala. I když etapa byla hodně tvrdá a rychlá. No, nevím, jestli bych to chtěl zažívat každý den.“ A mechanik David Švanda tuší, že jeho práce dnes v cílové rovince nekončí: „Auto je trochu rozebrané, musíme ho dát přes noc zase dohromady a zítra znova! Ale za mě to dneska byla super etapa a bavila mě od začátku až do konce.“ Každopádně, tým Big Shock! Racing dnes podal skvělý výkon, na kterém mají svou zásluhu všichni jeho členové. Každý z nich je důležitý a všichni odvádí svou práci skvěle a s maximálním nasazením. „Za celý tým také děkujeme všem fanouškům, kteří nám drží palce a partnerům, kteří nás podporují,“ vzkazuje šéf týmu Martin Macík starší.
Dnes tak bude v bivaku týmu Big Shock! Racing veselo ale je třeba si uvědomit, že do konce Dakaru zbývají ještě 3. etapy, ve kterých se může stát cokoliv. Závod se začíná pomalu rozhodovat, ale samozřejmě se jede až do úplného konce a tak je třeba zachovat chladnou hlavu. Kdo Dakar nezažil na vlastní kůži, těžko si dokáže představit, jak náročný je fyzicky i psychicky. Jak důležité je umět se vzájemně podpořit, i když nervy a ega občas pracují. „Ego ve zdravém formátu je na Dakaru důležité. Bez něj se nemůžeš postavit na start. Musíš si od začátku věřit, že to zvládneš. Já si musím být jistý v řízení. František v navigaci. Když se na trati cokoliv stane, David musí mít koule říci, jak to vyřešíme. Ale současně vám ego nikdy nesmí přerůst přes hlavu. Když si začneš myslet, že jsi mistr světa amoleta, je zle. Bude tě to omezovat. Přeceníš se a někam to pošleš nebo nezvládneš situaci, když se zrovna nedaří. Na Dakaru musíš umět pracovat s tím, co právě máš,“ říká Martin Macík.
Další informace můžete získávat zde
http://www.facebook.com/bigshockracing
https://www.facebook.com/martinmacikjr
Dnešní galerie je trochu mix s uplynulých tří dnů
A samozřejmě jako vždy nechybí videa po dojezdu a ze včerejší 8.etapy
https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/673130716688851