Karel dnes létal vzduchem a už je čtvrtý
Dnešní 3. etapa měla stejný start i cíl. Na posádku týmu Big Shock! Racing dnes čekal okruh v okolí města Wadi Ad-Dawasir který měřil 629km a měřených bylo 403. Karel (dakarský speciál Iveco) pod řidičskou taktovkou Martina Macíka, kterého naviguje František Tomášek a o servisní dohled se stará David Švanda dnes zase proháněl světovou špičku a i přes pár letů vzduchem a dvou dunách, které musel vyjet na dvakrát dorazil do cíle na výborném 4.místěš a stejná pozice patří sedlčanským i v celkovém pořadí. Ve vedení je stále Rus Dimitry Sotnikov, za kterým chlapi zaostávají o 0H27M0S což není vůbec mnoho.
Jak už jsme zmínili v úvodu okupoval v dnešní etapě Big Shock! Racing tým opět přední pozice. Na začátku je opět čekal náročný kamenitý trial, který však překonali a po té směřovali opět do dun. „Dneska jsme projeli velmi těžké duny. Dvakrát jsme museli couvat. Hodně krát jsme si skočili. Na jedné obrovské duně jsem si myslel, že se převrátíme. Trať byla členitá, byly tu brutální skály, kde jsme zase šplhali, vyzkoušeli jsme si snad všechny terény. A také dost foukalo, takže stopy byly zakryté. Pár chybiček určitě bylo, ale jelo se nám fakt parádně, klidně,“ popisoval Martin Macík těsně po dojetí etapy. V etapě se našly opět i rychlé pasáže, ve kterých bylo pořadí v kamionech vyrovnané a pak šlo hlavně o to, kdo udělá větší chybu. Těm se posádka zdárně vyhnula a důkazem toho je další skvělý výsledek.
Takový stav soutěže je samozřejmě velmi povzbudivý a odráží se i na náladě v bivaku kde nadále vládne dobrá nálada a pohoda. „Jsme už vyzrálý tým, takže tu nedochází ke stresovým situacím. Když se podívám na výsledky, nepamatuji, že by naše auto jelo od začátku zamíchané mezi absolutní světovou špičkou. A jsou to další cenné zkušenosti. Je zajímavé vidět, jak spolu vedoucí závodníci spolupracují a co se vpředu odehrává,“ popisuje manažer týmu Martin Pabiška, který ještě dodává „Technika zatím drží neskutečně. Myslím, že za ty roky, co jezdím na Dakar, můžu porovnávat a letos je auto připraveno fakt skvěle. Teď se projevuje, že Kocour, tedy Martin Macík starší, se svým týmem udělali na konstrukci Karla maximum toho, co se v aktuálních podmínkách dá realizovat“. Také technická záhada z předchozí 2. etapy je již vyřešena. Vibrování kamionu měl na svědomí jeden uvolněný beadlock v přední pneumatice. Oprava byla hotová za chvíli. Přesto však celý tým zůstává nohama na zemi. Díky nasbíraným zkušenostem už dobře vědí, že celá rallye je ještě stále na začátku a že se během pár kilometrů může vše změnit. To si sice nikdo nepřeje ale do cíle je ještě hodně daleko a už nejednou se ukázalo, jak dokáže být tento maratónský závod záludný.
Další informace můžete získávat zde
http://www.facebook.com/bigshockracing
https://www.facebook.com/martinmacikjr
Přikládáme opět video s bezprostřední reakcí po dojezdu etapy ve druhém se můžete v krátkosti podívat na etapu včerejší.
https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/2515249085442398