Histocup Brno
O víkendu 6. a 7.května jsem se v Brně zúčastnil své první letošní akce s Názvem Histocup 2017. Jedná se o závody automobilů, které se dělí hned do několika kategorií. V kategorii Formel Historic můžete zahlédnout krásné veteránské formule, které se proháněly po okruzích v minulém století. Dále se závodí ve třídě Young Timer, kde jsou k vidění novější okruhové speciály a hlavní třídou je pak Histocup K a STW kde najdete vozy různých tipů.
Jedou se zde ale i závody speciálnů jako jsou vozy KTM X-Bow, BMW 325 Challenge a Ferrari Trophy.
Návštěvníky ale nemalou měrou potěší i vozy seriálu Penrite Clasic cup, kde nejde ani tak o rychlost jako spíše o to ukázat lidem různé automobilové skvosty se kterými by dnes možná bylo škoda závodit.
Sobotní program se nesl ve znamení kvalifikací, tréninků ale i prvních závodních jízd některých kategorií. A zde se bylo již na co dívat.
V kategorii KTM X Bow Endurance jsme měli české zastoupení v podobě týmu RTR Project a slavili jsme úspěch. Tento tým si vyjel v kvalifikaci pole position a po tvrdém boji dovezli své KTM na vítězný stupínek. Je třeba však podotknout že našim borce velice dobře proháněla druhá v pořadí Stephane Kox, která místy dokázala být i velmi ostrou konkurentkou. Ale i kvalifikační boje přinesly mnoho zajímavého.
V kategorii BMW 325 Challenge mají všichni jezdci stejnou techniku, takže zde jde hlavně o to kdo je jaký pilot. Jelo zde sice letos jen 10 vozů, jelikož po minulých závodech na Red Bull ringu né všichni jezdci dokázali opravit pochroumané vozy, ale i tak si pánové nic nedarovali. První trojice se vešla do rozmezí 2 vteřin a prakticky až do konce jízdy se pořadí neustále přelévalo.
Další skupinou, kde jsme měli zastoupení byla již zmíněná kategorie Histocup K a STW. V této třídě prohánějí své kočky z Coventry v podobě 2 Jaguárů XJS Jaroslav Rejka a David Bečvář. Pro toho však byl víkend v Brně velice nešťastným. V pátek jeho vůz potkala závada v podobě rozbité převodovky, a i přes skvělou práci mechaniků, kteří ji přes noc vyměnili, musel David v sobotu definitivně odstoupit kvůli prasklé klikové hřídeli. Jaroslava Rejku pro změnu v neděli potkala hned po startu kolize, ale panové vůz i přes poškození opravili a jeli s ním i druhý závod.
I o ostatních kategoriích by se dalo dlouho psát, ale to by tento článek musel být na pokračování.
Když se ještě zastavím u neděle tak zde je to teprve podívaná. Jelikož se nedělají startovní procedury jede se prakticky jeden závod za druhým a můžu říct, že díky tomu je to obrovská porce závodění a někdy i divokých okamžiků.
Co bych ještě chtěl na této akci určitě vyzdvihnout je možnost návštěvy paddocku během celého víkendu, takže si člověk může ty krásné vozy prohlédnout i pěkně z blízka.
Závěrem chci říct že při ceně vstupného 100,- Kč ať v sobotu či v neděli jde o akci, která jistě pro fanoušky motorismu jistě stojí za návštěvu. Takže si udělejte třeba za rok čas a přijeďte se podívat.
Na začátku června Vám přinesu další článek tentokrát z prostředí výstavy Legendy 2017 v Praze.