Středa, 20 listopadu, 2024
Dakar

Do prologu startoval Big Shock! Racing s chladnou hlavou

Včera 1. ledna odstartoval další ročník největšího vytrvalostního závodu Rallye Dakar 2022. Závod začal prologem, který měřil 595 km a z toho bylo odjeto prvních 19km v závodním tempu.

Jak víte letos se na start postavily hned dva závodní stroje a to Karel a Arnošt. Oba závodní kamiony jsou Iveco Powerstar kdy Karel je již osvědčeným speciálem, jež pilotuje ostřílená posádka Martin Macík navigovaný Františkem Tomáškem a servisní podporu zajišťuje palubní mechanik David Švanda. Arnošt je pak evolucí Karla a jedná se o stejný typ vozu, který ovšem prošel úpravami a má za sebou test na Rallye du Maroc. Do jeho kabiny usedne neméně zkušená posádka vedená pilotem Martinem Šoltysem s navigátorem Romanem Krejčím a mechanikem Jakubem Jiřincem.

Jak už jsme u Martina Macíka zvyklí začíná tento závod vždy v pozvolnějším tempu jelikož po svých deseti startech již dávno ví že v první etapě se tato Rallye nevyhrává. Výsledkem tak bylo 8. místo v úvodním prologu a Martin Šoltys dokončil na místě 30tém což není nikterak špatné, jelikož se s novým kamionem ještě sžívá.

Jelo se nám dobře. Bylo to rychlých 19 km v těžkém terénu. Duny, ve kterých záleželo na volbě trasy. Zbytečně neriskujeme, všechno je zatím před námi. Strategie je jednoduchá. Všichni jedeme závodit a chceme uspět. Už v minulém roce jsme dokázali, že máme zkušenosti i auta, která jsou rychlá a zároveň vydrží i extrémní podmínky. Musíme teď s chladnou hlavou odstartovat, zjistit, jak je na tom konkurence a postupně přidávat. Důležité je, že nám Marťas Šoltys bude krýt záda. To oceníme hlavně v maratonské etapě,“ říká Martin Macík, který v loňském ročníku Dakaru vybojoval výborné 4. místo. Pilot Martin Šoltys svůj poslední Dakar dokončil na 10. místě, dnes vyjel na trať s novým závodním kamionem, pojmenovaným Arnošt. „Chci v pořádku a ve zdraví dorazit do cíle. V prvních etapách se budu s novým autem sžívat. Před startem jsme se svezli jen párkrát. Každopádně, letošní Dakar pojedu s rozumem. Bude to dlouhý a těžký závod, trať může přinést spoustu překvapení. Na začátku určitě není potřeba zbytečně riskovat,“ řekl ještě v bivaku Martin Šoltys. Trať prologu sice v sobotu obnášela jen 19 ostrých kilometrů, ale přesun na start přinesl dalších 230 km po silnici. A po dokončení měřené části závodníci museli zdolat ještě 585 km dlouhý přejezd do bivaku v Hail, kde už na ně čekalo slavnostní pódium.

Novinkou pro letošní rok je to že se tým Big Shock! Racing zúčastní světového šampionátu World Rally-Raid Championship 2022. „Můžeme potvrdit, že Big Shock! Racing bude závodit v aktuálním světovém šampionátu. Těšíme se, je to další krok, který nás posune dál. Kromě Dakaru nás čekají i závody Abu Dhabi Desert Challenge, Rally Kazakhstan a Rallye du Maroc. V mistrovství pojedou 3 kamiony sestrojené v Sedlčanech,“ říká pilot Martin Macík.

Zatímco my jsme si užívali poslední den roku a slavili jsme Silvestr probíhali u závodních posádek technické a administrativní přejímky. Všechny kamiony, sestrojené v Sedlčanech týmem Martina Macíka staršího, těmito přejímkami hladce prošly bez ztráty kytičky. U komisařů, dohlížejících na předepsaná pravidla, se postupně vystřídal Karel, nový Arnošt a Nicias – vůz sestrojený pro Project 2030. Vincenzo, speciál týmu Italtrans, bez problémů absolvoval přejímky už ve čtvrtek. V administrativní části bylo třeba doložit dokumenty aut i jezdců nebo lékařská potvrzení. Organizátoři všem speciálům kontrolovali i technické parametry, navigační přístroje či bezpečnostní vybavení, prověřili, zda jsou všechna zařízení správně nainstalována, ověřovali funkčnost kabelů nebo GPSky, zaplombovali turbo, označili týmové kamery… Po absolvování všech povinností ale v bivaku neproběhly žádné bujaré oslavy Nového roku. Většina členů týmu využila poslední šanci na klidný spánek, protože bylo více než jasné, že letošní Dakar se rozjede hodně zostra a hned v úvodu přinese účastníkům pár probdělých nocí.

 V neděli na závodníky čeká etapa 1B, dlouhá 333 km. Dnešní a zítřejší výsledky pak určí posádkám startovní pořadí pro 2. etapu. Fanoušci budou s českými závodníky prožívat jejich dobrodružství až do 14. ledna, kdy poslední etapa zakončí Dakar v Džiddě.

 

Aktuality, zajímavosti a videa týmu Big Shock! Racing také na:

https://www.facebook.com/bigshockracing

https://www.facebook.com/martinmacikjr

https://www.instagram.com/bigshockracing

https://www.instagram.com/martinmacikjr/

Máme pro vás samozřejmě i zajímavá videa a nesmí chybět ani fotografie od MM Photography

« z 13 »