Dnes 9. příčka celkově však stále na bedně
Dnes pokračovala Dakarská rallye 5. etapou, která byla předposlední před blížícím dnem volna. Na posádku ve složení Martin Macík, navigátor František Tomášek a palubní mechanik David Švanda čekalo 662 kilometrů s měřeným úsekem v 456 kilometrů. Sedlčanské trio za to pořádně vzalo hned v úvodu a dostalo se na vedoucí pozici a značnou část etapy za sebou nechávalo jak ruské tak běloruské závodníky. Ve druhé polovině však posádka Big Shock! Racing musela zastavit po té, co po jednom skoku přes dunu musela měnit ohnutou spojovačku. Tu se nakonec podařilo vyměnit, avšak žlutý kamion nabral skoro 30 minutovou ztrátu. Po opravě však Karel opět letěl až do cíle. Výsledkem byla 9. příčka. Ta však díky předchozí výkonnostní vyrovnanosti stála v celkovém pořadí Martina Macíka pouze jednu příčku. Aktuálně je tak sedlčanský tým na celkovém 3. místě se ztrátou 00H51M11S na stále vedoucího Dimitryho Sotnikova s Kamazem.
Dnešní etapa byla pro kamiony jiná tím, že startovali samostatně mimo kategorie aut a bugin. Česká posádka tak měla prostor k plnému soustředění na jízdu a navigaci. To jim v úvodu vycházelo na výbornou což i přes vyrovnaný souboj na špici posunulo Karla dokonce na vedoucí pozici. To mimo jiné dokazuje i to že i tento netovární tým tak dokáže s obávanými Mazy a Kamazy rovnocenně soupeřit. „Na začátku to byl boj, byl tam výjezd po skále, ke kterému se skoro nedalo dostat. Letěli jsme a kličkovali mezi Kamazy, které se tam různě ztrácely, prášily nám, přetlačovali jsme se. Dokud jeden z nich neudělal pneumatiku. Pak jsme se seřadili a letěli dál ve svém tempu. Ve druhé části etapy ale Karel na jedné z dun poskočil výrazněji, než je zvyklý a ohnuli jsme spojovačku, takže kola šla do véčka. Museli jsme zastavit, opravovat a strávili jsme tam, tipujeme, půl hodiny. Jakmile bylo hotovo, letěli jsme zase až do cíle,“ popisuje vývoj etapy trati Martin Macík.
S ohnutou spojovačkou se v Dakaru musí počítat. Je důležité zmínit, že dosavadní vyrovnané výsledky posádky Martina Macíka jsou ovlivněny také perfektním stavem jeho vozu, který pro něj v sedlčanských dílnách vyvinul a postavil táta a šéf týmu Martin Macík starší s partou týmových mechaniků. Karel měl svou premiéru na Dakaru 2020. Martinovi Macíkovi se v něm už loni podařilo vybojovat skvělé 5. místo. A zatím se zdá, že se týmu za uplynulý rok povedlo žlutý speciál posunout zase o krok dále. „V letošním Dakaru se několikrát stalo, že kluci mechanici měli v 9 hodin večer servis Karla dokončený. To je pro mě docela šok. Protože, když si vzpomenu na loňský rok, pravidelně jsme se servisem končili ráno kolem 4. hodiny. Je super vidět, co auto letos vydrží, a jaký s ním kluci jedou výsledek v náročných, rozbitých etapách. Divím se, že stále provádíme víceméně jen běžnou plánovanou údržbu. A klepu, aby to tak vydrželo,“ popisuje aktuální stav závodního kamionu manažer týmu Big Shock! Racing Martin Pabiška.
Zajímavostí dnešní etapy je také restrikce „close door“. Trať je natolik náročná, že v poslední pasáži si pořadatel nemůže dovolit pustit na trať závodníky po západu slunce. Proto každý, kdo přijede na CP4 po 18. hodině bude automaticky poslán na cestu a do bivaku. Pokud někdo dorazí až po 22. hodině, zůstává na místě, dostává od pořadatele stan a jídlo, přespí v poušti a pokračuje až ráno. Ale vypadává z hlavní soutěže a přesouvá se do kategorie Dakar Experience.
Další informace můžete získávat zde
http://www.facebook.com/bigshockracing
https://www.facebook.com/martinmacikjr
Bezprostřední reakci po dojetí si můžete opět prohlédnout na videu a nechybí ani video ze včerejší 4.etapy. a jako bonus přidáváme ještě jedno s přehledem prvních 3.etap.
https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/397914214613174