Czech Truck show Brno
Sice už to pro letošek vypadalo, že motoristická sezóna už skončila, ale náhoda tomu chtěla, že jsme byli pozváni jako hosté na premiérový ročník truck show s názvem Czech Truck Show, který se konal v Brně v termínu 21. – 23.9. Na akci jsme dorazili na pozvání pana Martina Narovce, který byl spoluorganizátorem, ambassadorem a managerem Truck Zony, a byli jsme příjemně překvapeni. Přesto že se jednalo o nultý ročník tak na akci dorazilo celkem 70 trucků a nutno podotknout že velmi pěkných. Díky dostatečnému prostoru pro jejich vystavení měli pořadatelé možnost trucky zajímavě rozmístit, takže si je návštěvníci mohli důkladně prohlédnout a i pro jejich focení byl dostatek prostoru.
Celý areál však nabízel mnohem více než jen krásná auta. Pro děti zde byla připravena Family zóna, kde si mohli rodiče s dětmi užít skvělý program. Ten se připravoval ve spolupráci s „ natuty mladou televizí“ TUTY, Bruno Family parkem a dalšími. Nechyběly zde však ani dětské hry, fotokoutky, skákací hrady a další. Pro malé návštěvníky bylo samozřejmě připraveno i vhodné občerstvení a pro dospělé kavárničky.
Velkým lákadlem pro návštěvníky pak byla i rozsáhlá hudební produkce, která probíhala na několika pódiích a mohli jste zde vidět i takové kapely jako Arakain, Rybičky 48,Portless, Wohnout, Mandrage a mnoho dalších. O návštěvníky bylo výborně postaráno i v oblasti stravování i pitného režimu. Vybírat jste mohli z celkem 28 pivovarů a stylovým doplňkem byl i Jack Daniel‘s bar, který byl udělán jak jinak než z kamionu.
V sobotu večer pak proběhlo vyhlášení vítězů v několika různých kategoriích týkajících se různým způsobem trucků. Celé předávání pohárů svým slovem doprovodil pan Martin Narovec ve spolupráci s Martinem „Gugýtem“ Goliášem. Využili jsme pak příležitosti a oba jmenované trochu vyzpovídali. Aby se nám pak chlapi v rozhovoru nepletli tak u Martina Goliáše budeme používat jeho přezdívku.
Zdravím pánové než se vás začnu na něco vyptávat mohli by jste se oba čtenářům trochu v krátkosti představit?
Ahoj Honzo! Předem děkujeme za Tvou milou návštěvu naší akci a jako je u Tebe dobrým zvykem, i krásné fotky z ní! Já osobně jsem soukromým dopravcem na poli mezinárodní walkingfloor přepravy a v neposlední řadě mě také jako všechny tady na akci postihla nemoc Trucktunes. Mám za sebou asi 7 let za volantem velkých aut a z toho druhý rok jako podnikatel.
Ahoj já se Martin Goliáš a od základní školy se mi říká gugýto. Otec byl v mládí mým vzorem a taky byl kamioňák tož proto jsem začal jezdit hned od 18 let. Před pár lety jsem začal točit i videa na YouTube a řekl bych, že se i líbí. Jsem blázen a smolař.
Martine první otázka bude na tebe. Kdy a jak vznikl prvotní nápad uspořádat Truck Show a co k této myšlence vedlo?
Ona akce jako taková probíhala v Brně i v předchozích letech a pokud jsem paní organizátorku dobře poslouchal, loňský ročník se jmenoval Beer Fest. Po jeho zdárném ukončení vznikl v nejvyšších organizátorských patrech nápad, obohatit svou myšlenku v dalších letech buďto o motorky, nebo o kamiony. Výsledek je po roce tady a Vy sami můžete posoudit, jestli rozhodnutí bylo správné. Já osobně jsem o akci jako takovou projevil zájem začátkem srpna letošního roku, kde také došlo k prvnímu kontaktu mezi mnou a organizátorkou celé akce a to v podstatě náhodou. Vyslechl jsem si tehdy její myšlenku a k ní přidal „pár“ svých podnětů. Když jsem asi po desáté řekl, takhle to nedělejte, to nebude vypadat hezky, zkuste spíš tohle, ozvala se ve sluchátku mobilního telefonu odpověď ve smyslu, jestli bych se nechtěl přidat do teamu. Moje první odpověď byla pohotová a jasná. Ani náhodou. Ale jak se to občas v životě stane, člověk míní, čas mění a já jsem rád, že tady teď mohu stát mezi těmihle krásnými auty, skvělými lidmi, na skvělé akci, kde jsem mohl přiložit ruku, vlastně spíš hlavu, k dílu.
Gugýto odkud se znáš s Martinem a jak došlo k vytvoření spolu organizace tohoto srazu?
Martina jsem poprvé viděl na videu na Youtube, kde popisoval práci v Rakousku a nabádal české řidiče k odchodu za lepší mzdou tam. Postupem času jsem ho začal vídat v diskuzích na Facebooku a tak nějak jsme se pak poprvé poznali na Chlumanech asi v roce 2016. A od tý doby se bavíme. Spolu organizátor zase až tak moc nejsem. Jen mi Martin jednou zavolal a chtěl pomoct ohledně vyhlašování pohárů tak jsme to začali spolu řešit. Byli to dlouhý hovory a , protože je Martin perfekcionista někdy byl aj otravný
Martine podle čeho jste vytvořili jednotlivé oceněné kategorie a jak probíhal výběr účastníků srazu?
O kategoriích při vyhlašování pohárů jsme začali přemýšlet v podstatě až někdy před měsícem. Já osobně jsem prosazoval a nakonec i přesvědčil Gugýta na zavedení trochu odlišných kategorií, než tomu bývá při podobných akcích zvykem. Chtěli jsme se především vyhnout subjektivnímu posuzování jednotlivých aut a spíše se orientovat na konkrétní lidi, což se nám snad povedlo. Jak se říká, nikdy se nelze zavděčit všem a i my jsme věděli, že se nám to nemůže povést. Ale i teď, po vyhlášení všech držitelů pohárů z Czech Truck Show 2018, jsem rád, že jsme se vydali touhle cestou. Protože jsme v podstatě nějaký čas předem rámcově věděli, kdo přijede, měli jsme tedy i možnost, jednotlivé kategorie důkladně promyslet, zjistit si o budoucích oceněných co nejvíc informací a to se nám podle mého povedlo a já jsem za to rád. Protože doufáme v pokračování téhle akce, minimálně některé kategorie bychom chtěli do budoucna opakovat. Osobně jsem například měl obrovskou radost a bylo mi ctí, předat Markétě Vápeníkové velký pohár v kategorii Síň slávy, pro jejího tatínka, pana Zdenka Vápeníka. Jsou u nás totiž lidé, kteří si zaslouží velké uznání.
Jak jsem psal v úvodu jednalo se o nultý ročník srazu, jak byste zhodnotili jeho průběh a výsledek celé akce?
Martin:
Ač se to možná někomu nemuselo zdát, celou akci provázelo nespočet různých komplikací a to před jejím samotným zahájením, tak při ní. Já osobně jsem i k sobě osobně velmi kritický a tak už teď vidím řádku věcí, které bych nejspíš udělal jinak. Jak jsem tady již několikrát říkal, je to dítě, které musí teprve vyrůst a my jsme tady proto, abychom mu tu cestu ukázali. Celá akce měla a má svojí originalitou velký potenciál, který mě osobně přesvědčil, abych se téhle funkce ujal. A ač mě to stálo hodně sil, času a nervů, teď tady stojím a když se rozhlédnu kolem sebe, cítím, že to bylo správné rozhodnutí. Na začátku to byla pro mě osobně jen další challenge, ale už teď vím, že do budoucna by to mohlo být jen zajímavější. Na průběhu celé akce, jak už jsem říkal, lze najít chyby. Za celý organizační team bych chtěl říct, že každý udělal maximum. Některým chybám by se možná dalo předejít, jiným ne. Na nás teď je, vstřebat pocity z celého víkendu, srovnat si v hlavě myšlenky, poučit se a pak se za nějakou dobu znovu sejít a říct si, co bude dál. Pár ohlasů mám již teď a můžu říct, že velmi pozitivních, což mě velmi těší.
Gugýto:
Na to že to byl v Brně nultý ročník tak si myslím, že se dost povedl, samozřejmě chyby nějaký budou vždycky,ale na nultý ročník prostě paráda. Slyšel jsem názor, že bylo málo aut,ale zase jakých. Viz Martin Pakoš, Vápeníci, Robin s Jokerem atd. Líbilo se mi, že pro truckery bylo pivko a nealko zdarma. A taky stan pro truckery, díky kterému nás nerozházel ani déšť. A super byl našlapaný program.
Gugýto ty se ve světě srazů pohybuješ už nějakou dobu jak by jsi zhodnotil českou truck scénu a české srazy?
Můj první sraz byl ve Zlíně v roce 2010. Tenkrát až na pár výjimek se jelo v nálepkách vlaječky za okno a sem tam nějaké světýlko plus rampa s dálkovýma. Opravdové výjimky byli komplet udělaná auta s interiérem namátkou Severní hvězda. Teď za těch deset let šla doba strašně dál. Teď už má spousta aut interiéry, airbrush drahé doplňky, prostě top auta a proti pól jsou tomu kluci co to dělají tzv. na koleně a dokáží se pomalu těm drahým úpravám vyrovnat a to se mi strašně líbí. Srazy mám rád a jednou se snad taky konečně budu moct něčím chlubit.
Na závěr chci říct, že česká trucktuningová scéna má spoustu velkých jmen a ví se o nás i v Evropě a na to jsem náležitě pyšný.
Martine a poslední otázka na tebe. Pokud to není tajné, kam by se tato akce měla ubírat dál a jaké plány máte třeba do budoucna? A je někdo komu by jste chtěli poděkovat za pomoc s tímto podnikem?
Jak už tady padlo, tenhle podnik má velký potenciál a snad už není tajemstvím, že je tady chuť a vůle, dostat příští ročník na Masarykův okruh! Já osobně, jen to vyslovím, cítím trochu mrazení v zádech z toho, že tenhle rozměr už by byl na evropské úrovni akcí typu Missano, nebo Assen. Nebudu lhát, že nějakou svou představu již nemám, ale vše je zatím otevřené. Samozřejmě také to, kdo by se potenciálně měl stát TruckZone managerem pro příští ročník.
Já osobně jsem si k letošní akci tvrdě vydobil nemálo podmínek s poznámkou, že vše na svou zodpovědnost a tak i já, stejně jako manageři ostatních zone půjdeme za nějakou dobu „na kobereček“ pro vysvědčení za svou práci. Tam buďto přijde pro mě nabídka, nebo nikoli. Pokud se mě teď ptáš na mou představu, tak nastíním, že velikostně bych chtěl zhruba 5x větší rozměr, než je tomu dnes tady. Což samozřejmě vyžaduje daleko delší přípravy. Pokud by mi byla tahle funkce opět nabídnuta a já bych jí přijal, jednat bych začal zřejmě již začátkem roku 2019. Nakonec naznačím, že bych chtěl TruckZone rozdělenou nejspíš na open, top cz\sk a jako poslední sekci auta z Holandska, Belgie, Německa, Rakouska, Itálie a možná pár dalších zemí.
Oběma pánům bych chtěl moc poděkovat za rozhovor a určitě se budeme těšit na další ročníky.
Já bych chtěl poděkovat za rozhovor a Tvou skvělou práci. Nakonec ještě lidem kolem mě, bez kterých by tady dnes asi nic nebylo. Samozřejmě paní organizátorce, security agentuře Moravia Shield, Gugýtovi, Robinovi Novotnému, Ondrovi Polovi a všem, kteří připravili a přivezli svá krásná auta!