Car Prague Festival
Je to sice již měsíc ale bohužel teď nebyl prostor se dříve ke článku dostat. Ale i tak vás nechci ochudit o závěrečnou akci letošní sezóny, kterou pro nás byl poslední říjnový víkend Car Prague festival který se konal na výstavišti v pražských Letňanech. A již podle dostupných informací před akcí bylo jisté, že bude opravdu na co koukat. Letos byl poprvé změněn formát celé akce a tak šlo vlastně o spojení hned tří akcí dohromady. Šlo o BSR Tuning Expo, ESET Cup Racing Expo a Glasurit Classic Expo. A jak se ukázalo, šlo o spojení velmi dobré, jelikož za celý víkend navštívilo výstaviště krásných 25 000 návštěvníků.
Po vstupu do prostor výstaviště se návštěvníci dostali do světa BSR Tuning Expo kde mohli v několika halách vidět nepřeberné množství nádherně upravených aut ne jen z naší Republiky ale i ze zahraničí Nedá se zde ani vylíčit jaký to byl pohled a jaký vůz byl nejkrásnější. Každý exponát měl něco do sebe a ukazoval, jakými různými směry se dnes úpravy ubírají a že někdy lze stvořit úchvatný vůz i z auta které by si asi člověk běžně upravené nepředstavil.
Když jste pokračovali dále dostali se ze světa tuningu do světa ryzího motorsportu na výstavě ESET Cup Racing Expo. Zde jste mohli mimo jiné potkat i Jana Kopeckého a Filipa Mareše, dva nejlepší jezdci domácího šampionátu v rallye, kteří zde představili své soutěžní vozy. Středem zájmu byly také okruhové automobily Ferrari, BMW či Audi R8, vrchařské Lamborghini Huracán a Gallardo nebo KTM X-Bow. Nechyběly ani speciály pro Rallye Dakar a Dakar Classic. Peugeot v české výstavní premiéře představil nový model 308. A stranou nezůstala ani pestrá kolekce závodních motocyklů všech kategorií.
Poslední zastávkou pak bylo zmiňované Glasurit Classic Expo. To bylo určené především historickým automobilům a motocyklům. Opravdové lahůdky byly k vidění na společném stánku veteránských závodů Zbraslav – Jíloviště, 1000 mil československých, Brno Revival a GP Bugatti. Vybíráme tři z osmi vystavených. Závodní originální Walter Super 6B, s nímž závodil Jindřich Knapp na Masarykově okruhu v 30. letech nebo v závodě do vrchu Zbraslav – Jíloviště. Nejrychlejší spider MTX s dvoulitrovým motorem BMW zase pilotoval bývalý úspěšný jezdec Miran Velkoborský. A den před zahájením výstavy byl z Anglie dovezen Delahaye 135 pro jednoho českého zákazníka. Na výstavě nechyběly stánky Fiat klubu, Mercedes-Benz klubu, Trabant Muzea v Praze nebo Retromuzea ze Strnadic.
Celkem bylo na festivalu představených více než 800 automobilů a motocyklů na ploše přes 30 000 m2. Na venkovní ploše se odehrávaly bohatě navštěvované srazy, ukázky driftování, představili se i malí závodníci v motokárách a na silničních a plochodrážních motocyklech. Výstava se po všech stránkách vydařila a nejlepší odměnou pořadatelům byla obrovská návštěva příznivců aut i motorek ve všech podobách.
Teď se nám blíží zase období kdy vás budeme zásobovat děním na slavné Rallye Dakar a počínáním tým Big Shock! Racing. Novinky očekávejte v nejbližších dnech v dalším článku. Nymí se ještě můžete pokochat několika fotografiemi z Prahy. Galerie bude ještě doplněna o další fotografie.