Pátek, 25 října, 2024
Dakar

Big Shock! Racing hodnotí Dakar2021

Posádka týmu Big Shock! Racing ve složení pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a palubní mechanik David Švanda se již zdárně vrátili domů po té, co úspěšně dokončili rallye Dakar 2021. V té si připsali skvělá 3 etapová vítězství a celkově dojeli na skvělé 4. pozici čímž o jednu příčku vylepšili loňský výsledek a zároveň ukázali, že mají techniku i rychlost aby byli schopni konkurovat těm nejsilnějším posádkám. A to i přes skutečnost že letošní 43. ročník byl opravdu extrémně náročný. Už teď by si všichni přáli aby ten následující ročník znamenal opět posun směrem vzhůru a tomu se bude přizpůsobovat i týmové Iveco Karel, které projde do další sezóny úpravami, aby byl ještě rychlejší a odolnější. Žádné změny se však neočekávají ve složení týmu, jelikož tato sehraná parta pracuje jako dobře namazaný stroj.

Celkově je tým s výsledkem z letošního Dakaru spokojen a odváží si další cenné zkušenosti, které budou využity při přípravách na další rok. Letošní rallye také ukázala, že čím je Dakar delší a náročnější, tím lépe si sedlčanská parta vede. Je samozřejmostí že jak celá soutěž postupovala kupředu ubývaly závodníkům psychické i fyzické síly. Ale díky pohodě, která v týmovém bivaku vládla, propracovanému týmovému systému, který je léty dotažený až do zdánlivě nepodstatných detailů, a souhře lidí, kteří se dlouho znají a rozumějí si, měla sedlčanská posádka v cíli letošního Dakaru energie stále na rozdávání. „Byl to jeden z nejdrsnějších Dakarů, které máme za sebou. Vyhráli jsme ve třech etapách, které patřily mezi delší a technicky náročnější. V tom je naše síla. Přitom ale nemáme pocit, že to byly uhnané výsledky a byli bychom v cíli vyřízení. Ba naopak, jelo se nám hezky, auto fungovalo a paradoxně, zrovna ve vyhraných etapách jsme nejeli na úplné maximum. Když je trať namáhavá, umíme si poradit. Máme rezervy a dokážeme držet dobré tempo dlouhou dobu,“ říká Martin Macík.

I když se před pár dny vrátili tak už teď členové týmu Big Shock! Racing moc dobře vědí, že se za rok znovu vrátí. Pro šéfa týmu Martina Macíka staršího to bude už 20. Dakar, pilot Martin Macík pojede ve svých 32 letech závod podesáté. Už teď se však v sedlčanský dílnách rýsuje plán, který bude zahrnovat soupis věcí, které bude potřeba do ročníku 2022 zvládnout. „Analyzujeme, co vše se během letošních 12 etap stalo. Vývoj auta za poslední rok poskočil o velký kus kupředu a pomohl nám držet se vpředu. Během loňské sezóny, kdy se kvůli bezpečnostním opatřením tolik nezávodilo, jsme na Karlovi zvládli udělat hodně práce. Automatická převodovka výrazně pomohla. Víme o drobnostech, které ještě vytuníme, spojovačky a tak dále. Ale díky 19 letům vlastního vývoje máme kamion, který je hned po továrních kamazech momentálně ve startovním poli nejrychlejší. Začínají se hlásit zájemci o pronájem i koupi aut. Už letos jel s autem z naší dílny Jarda Valtr. Pro holandský tým Maurika van den Heuela jsme stavěli podvozek. A my sami příští rok chceme být zase silnější. A chceme si postupně pro beduína dojít. I když víme, že pro to ještě pár kroků musíme udělat,“ říká Martin Macík. Cílem je mít na startu více vozů. V perfektní kondici je stále i legendární Liaz Franta, se kterým Macík v roce 2019 dokázal dojet Dakar na 5. místě. A současně všichni tuší, že Karel nebude posledním závodním speciálem, který vyjel z dílen týmu Big Shock! Racing, kde všechny týmové závoďáky vznikají. Jak rychle bude možné další vývoj vozů realizovat, záleží také na podpoře sponzorů, bez nichž by účast týmu Big Shock! Racing na Dakaru nebyla možná.

Úspěch týmu na letošním Dakaru je společným dílem všech jeho členů, partnerů a fanoušků. Dík a respekt si zaslouží všichni, kteří k němu přispěli.

Další informace můžete získávat zde

http://www.facebook.com/bigshockracing

https://www.facebook.com/martinmacikjr

www.bigshockracing.cz

 

Ještě pro Vás dnes máme video zachycující průběh Dakaru 2021