Arnošt Maroko nedokončil ale vedl si slibně
Jak jste se dozvěděli v předchozím článku tým Big Shock! Racing v minulém měsíci představil nový kamion a hned se s ním vydal na první závody na Rallye du Marok kde na posádku v osvědčeném složení pilot Martin Macík navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda čekalo v 6 etapách 1600 závodních kilometrů. Jak v přiloženém videu uvedl František Tomášek přijeli kluci do Maroka sice trénovat, ale brali to i jako závod ve kterém šlo i o to prověřit nový stroj.
Vy kdo sledujete tým Big Shock! racing na Dakaru víte, že Martin Macík většinou začíná trochu volněji, ale s přibývajícími kilometry závodní tempo zvyšuje. Na Rallye du Maroc však Arnošta rozhodně nešetřil hned od začátku. Speciál Iveco Powerstar, který vyvinul šéf týmu Martin Macík starší s týmem MM Technology, a dokončil ho jen pár dní před odjezdem do Maroka, už za svůj krátký život stihl hodně. Po přejezdu z ČR do rozpáleného Maroka bez problémů prošel technickými přejímkami a pak rovnou naskočil do ostrého závodního tempa. Úvodní 10km prolog vyšel posádce týmu Big Shock! Racing skvěle, když vybojovala vedoucí pozici. „Zatím jsem mile překvapen, jak Arnošt funguje. Teploty jsou tu vyšší než na Dakaru, běžně přes 40 stupňů ve stínu. Nový kamion jede jak pila. Je to rychlé, přesné auto. Vede si dobře. I když víme, že plná konkurence na nás bude čekat až v Saúdské Arábii,“ hlásil Martin Macík po prologu.
Opravdovou zkoušku ale přinesla až 1. etapa, čítající 288 ostrých kilometrů. Tvrdá, uskákaná, šotolinová trať i krásné duny daly kamionovým jezdcům šanci prověřit jejich limity. A Arnošt ukázal, kde potřebuje doladit. „Budeme pracovat na podvozku. Ten jsme udělali tvrdší, než jsme plánovali. V kabině to dnes bylo velmi bolavé. Dofukovací systém pneumatik potřebuje také dotáhnout. Vypověděl nám poslušnost zrovna před dunami, takže jsme jednou decentně zapadli,“ popisuje mechanik David Švanda. Ale dodává, že se naštěstí nejednalo o zásadnější problém. Posádka zastavila a upustila pneumatiky ručně. Následně projela celé dunoviště a na jeho konci kola opět dofoukla. A pak už žlutý kamion letěl až do cíle. Na trati se poprvé poštěstilo prověřit také rychlost výměny pneumatiky. Arnošt má totiž oproti původnímu Karlovi jiné uložení rezerv. I v náročnějším terénu a závodním módu to sedlčanská parta zvládla za 4,5 minuty. V cíli byl Macík 2. nejrychlejší.
Poté co mechanici během noci připravili Arnošta na další den vyrazila sedlčanská posádka do druhé etapy, která jak se ukázalo byla náročnější než mnohé dakarské. Přinesla 333 ostrých km s jednou neutralizací. Závodníci si užili asi 40 km nádherných velkých obtížných dun. Některé z nich kamion zdolával na několik pokusů, bylo třeba hledat nejlepší cestu, kudy terén půjde projet. Asi na stém kilometru se auto začalo potýkat s nižším výkonem, mělo pomalejší rozjezdy a rychlost se posádce nedařilo dostat přes 120 km/h. „Ale i tak jsme zvládli všechno projet a etapu vyhráli. Soupeři měli plné ruce práce s výměnou pneumatik,“ popisuje navigátor František Tomášek, který si zároveň pochvaluje vylepšenou navigaci, která ho zatím pokaždé bezchybně dovedla k cíli.
Nejtěžší a nejdelší etapou, kterou sedlčanské trio zvládlo absolvovat byla ta třetí, která byla dlouhá 341 km. „Byla hodně tvrdá a umlácená, ale také technická, a to my máme rádi. Jelo se nám velmi dobře. Prvních 100 km jsme letěli v nesmyslném tempu, úplně nádherně,“ popisuje Martin Macík. Ukázalo se, že za nižší výkon může jeden z chladičů, který se znovu ozval i v 3. etapě. „Ale i přesto jsme si to dneska užili, nikdo nám nedýchal na záda. Navigace vycházela. A dostali jsme se do vedení,“ měl radost navigátor František Tomášek. V anketě o nejkurióznější Arnoštovu závadu zatím vítězí rozpadlý zámek, který Martina Macíka uvěznil v autě. Po polovině závodu se zdá, že Arnošt i přes několik slabších míst, které půjdou snadno vylepšit, disponuje slušnou formou a ostatní kamiony ve většině etap nechává za sebou.
Ve čtvrté etapě však po 20 kilometrech musela posádka týmu Big Shock! Racing když se jim proděravěla nádrž a kluci přišli skoro o veškeré palivo. Následnou opravu museli pak v bivaku řešit pouze provizorně ale, jelikož se toto provizorium bohužel neosvědčilo raději ze závodu odstoupili než aby riskovali poškození nebo případný požár nového speciálu. Celkově však vládla velká spokojenost. Teď už do konce roku vše poběží v režii příprav na Dakar 2022. V přílohách se můžete kouknout na spoustu videí a také se potěšit krásnými fotografiemi od MM Photography. Jakmile pro vás budeme mít nějaké novinky budeme Vás informovat.