Adrenalin hned v 1.etapě
Po nedělním lehkém zahřátí v 19km prologu čekala včera na posádky týmu Big Shock! Racing první nálož v podobě 333 ostrých závodních kilometrů a přejezdu v délce 181km.
Posádka Iveca s názvem Karel a startovním číslem 503 ve složení pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a palubní mechanik David Švanda se v pořadí posunula o 2 příčky na 7. pozici a polepšila si i druhá posádka kamionu Arnošt s číslem 510 ve Složení Martin Šoltys, Jakub Krejčí a Martin Jiřinec která se posunula z 25. místa na 21. První etapu vyhrál D. Sotnikov na Kamazu a sedlčanští matadoři na něj ztrácejí 35 minut a 2 hodiny 26 minut. Dnes se pokračuje další etapou, o které vás budeme pokud možno ještě dnes informovat. Nyní se však již podívejme na postřehy s 1. etapy.
Pilot týmu Big Shock! Racing Martin Macík ve svém speciálu, pojmenovaném Karel, v úvodním prologu držel krok s elitními jezdci TOP10 a do 1. etapy tak vyjel z 8. místa se ztrátou 41 vteřin. Žluté Iveco se sedlčanskými závodníky brzy začalo postupovat pořadím kupředu. Na 4. měřeném bodě už byla Macíkova posádka na 6. pozici a tu si udržela až do cíle etapy avšak po obdržení 15 minutové penalizace klesla na příčku 7. „Jede se od začátku vysoké tempo. Všichni jsou natěšení a letí. Ale trasy jsou zároveň hodně těžké. Navigace je složitá, jsou tu nejrůznější druhy písků, velké výjezdy, šutry, skály… Fakt to není sranda. Nesmíte nad tím ale moc přemýšlet, musíte pořád jet,“ popisoval Macík a dodal: „My jsme od začátku nasadili tempo. Ale měl jsem v sobě vzpomínky z loňska, kdy jsme právě tady řešili spojovačky, takže jsem nejel na plný výkon. Jednou jsme nevyjeli dunu, museli jsme couvat a ztratili asi 2 nebo 3 minutky. V druhé části jsme ale chytli slinu, Ferry dobře navigoval a všechno fungovalo. Zrychlili jsme ve skalách, šutrech a rozbitých pasážích, které nám vyhovují.“ Po neutralizaci ale posádka měla problém s jedním z kontrolních bodů za který byla penalizována jak jsme již zmiňovali. „Po neutralizaci nás čekalo 120 nepříjemných kilometrů v písku, obrovské sjezdy, rozježděná měkká trať, navigačně hodně těžká. Zřejmě jsme někde odbočili brzo, bloudili jsme, hledali jeden bod. Točili jsme se tam všichni,“ hlásil Martin Macík v cíli a dodal: „Auto zatím skvěle drží, bojujeme dál.“
Posádka Martina Šoltyse se v kabině druhého týmového kamionu zatím úspěšně sehrává. Navigátor Roman Krejčí loňský Dakar absolvoval na motocyklu, pro palubního mechanika Jakuba Jiřince je letošní dakarský start premiérový. V písečné části sobotního prologu se posádce nepodařilo napoprvé vyjet jednu z dun a v cíli tak nabrala ztrátu 6 minut a 18 vteřin. „S klukama z posádky se sehráváme. Musíme se zkoordinovat. Ujasňujeme si co, kdo a jak bude v kabině hlásit a hlídat. Zároveň si zvykám na nové auto. Vidím to tak na den, dva a bude to dobré. S Romanem jsme si sedli, hodně ho to baví a rychle se do navigace dostává,“ popisuje Martin Šoltys, který do 1. etapy startoval z 30. pozice. Měl ale v plánu udělat vše pro to, aby se co nejrychleji posunul blíže ke špici kamionového pole. A to se mu v neděli dařilo. Posádka s číslem 510 se postupně prokousávala kupředu, nakonec po velkém boji dojela jako 21. a o pár míst si tak polepšila, i když ji zbrzdily proražené pneumatiky. „Po prvních 150 kilometrech, během kterých jsme spoustu kamionů předjeli, jsme píchli kolo. Za 5 minut jsme ho vyměnili, rozjeli jsme se a po 100 metrech bylo to nové kolo zase proražené. Znovu jsme měnili pneumatiku a jeli dál opatrně s vědomím, že už nemáme žádnou náhradní. Když jsme se vyhýbali jednomu ze zatarasených úseků, praskla další. Naštěstí se nám povedlo jedno z kol zalepit a poslední 2 hodiny jsme dojížděli za tmy a cestou trochu bloudili. Nakonec se nám povedlo dostat do cíle,“ popisuje Martin Šoltys.
Další informace najdete v následujících odkazech:
https://www.facebook.com/bigshockracing
https://www.facebook.com/martinmacikjr
https://www.instagram.com/bigshockracing
https://www.instagram.com/martinmacikjr/
Přikládáme rovněž video o první etapě a nechybí další úžasné fotografie.