Karel dnes vytřepal posádku ale i tak TOP 5
Dnes čekala posádku Big Shock! Racing ve složení Macík, Tomášek, Švanda první pořádná nálož kilometrů na cestě s Biši do Wadi Ad-Dawasiru. Druhá etapa měřila 685 km a rychlostní zkouška měla 457km. Ani dnes však nebyla o zážitky nouze. Karel, jak je pojmenován dakarský speciál jel na výbornou, ale zároveň posádku znervózňovalo neidentifikovatelné drčení. Nic se nepodařilo odhalit ani během neutralizace (povinná přestávka během rychlostní zkoušky) takže se bude příčina hledat až v bivaku. Martin Macík měl dnes poprvé také možnost naplno vyzkoušet automatickou převodovku ve zrádných dunách. Díky vyrovnané jízdě obsadil tým opět 5. místo v etapě a v celkovém pořadí si polepšili o jednu příčku na místo čtvrté. Ve vedení dále zůstává Dimitry Sotnikov z Kamazem na kterého ztrácí sedlčanská trojice 00H25M36S.
Od startu dnešní druhé etapy se žlutý kamion držel ve vedoucí pětce. Po již osmi absolvovaných Dakarech už Martin Macík ví, že v úvodních etapách se tento náročný podnik nevyhrává, takže se hlavně snaží jet vyrovnaně a přitom držet tempo s rychlými ruskými a běloruskými závodníky. „Musím říct, že to byl mazec. Celou cestu nám vibrovalo auto. Netušíme proč. Jelo krásně, ale drnčelo. Trať byla pestrá, zábavná. Jen posledních 70 kilometrů to zase byla slušná vypalovačka. V těchto rychlých úsecích je to opravdu o občanské statečnosti. Protože jedete rychlostí 140 km/h přes nejrůznější bordely a výjezdy. Každopádně víme, že můžeme být ještě rychlejší. Zatím nechceme trojčit, máme teprve druhou etapu,“ popisuje Martin Macík.
Dnes si zároveň pořadatelé na posádky připravili i náročné duny a to rovnou „level 3“ což je nejtěžší obtížnost takového terénu. Posádka Big Shock! Racing se však po roce těšila, až si takové prostředí užijí a Martin Macík patří mezi piloty, kterým takové jízdní podmínky vyhovují. „Navigačně zajímavá etapa. Zažili jsme, letos poprvé, nádherné duny a bylo jich docela dost. Některé hodně zrádné. Takže jsme tam míjeli zakopané posádky,“ popisuje navigátor Tomášek. Byla to také první opravdová příležitost prověřit, jak si v takovém náročném terénu povede nová automatická převodovka. „Automat funguje, jak má. Dává mi do jízdy klid, můžu se víc soustředit na kroucení volantem. Některé pasáže jsme zrychlili. Jízda je plynulejší. V písku se zatím sžíváme, protože prostě funguje jinak. Musím omezovat kvalty, částečně řadím i manuálně, k tomu přepínám režim. Potřeboval jsem si na to dneska přijít, proto nás v úvodních dunách předjely dva Kamazy. Ale rychle jsme zjistili, co s tím a zase přidali,“ popisuje první zkušenosti s automatem v dunách Macík.
Jedinou vadou na kráse dnes byly již v úvodu zmíněné zatím nezjištěné vibrace celého Karla. „Od startu jsme měli stažené půlky, protože nám vibrovalo auto. Nevíme proč. Donutilo nás to dokonce zastavit. Vyběhl jsem ven, abych všechno zkontroloval. Ale autu nic nebylo, všechno sedělo na svém místě. Fungovalo dobře. Takže jsme jeli dál a dojeli až do cíle. I když nám tu pořád cosi neidentifikovatelného drnčí. Musíme na to přijít v bivaku,“ popisuje technickou záhadu druhé etapy mechanik David Švanda. Zatím mechanici neměli s kamionem ani moc práce a to určitě i díky 19 letům zkušeností Martina Macíka staršího, který výrobu a vývoj v sedlčanských dílnách řídí. Tuto platformu podvozku v letošním roce využívá ještě další český zástupce Jaroslav Valtr a holandský závodník Maurik van den Heuvel. „Techniku si vyvíjíme vlastnoručně, nemáme ji pronajatou nebo koupenou. Stavíme sami a do nového auta promítáme zkušenosti ze všech předchozích Dakarů. I servis je pak snazší. A technické záhady jako ta dnešní k Dakaru prostě patří. Bude to nějaké maličkost,“ říká Martin Macík starší. Zítra se opět bude pokračovat a my bude na řádcích zase u toho.
Další informace můžete získávat zde
http://www.facebook.com/bigshockracing
https://www.facebook.com/martinmacikjr
Přikládáme opět video s prvními dojmy po dojezdu a zítra se můžete těšit na video s dnešní druhé etapy.
https://www.facebook.com/martinmacikjr/videos/407195717157137