9.etapa Macík měl opět problém s pneumatikou a Brabec na pohodu
Dnešní 9. etapou vedoucí s Wadi Al-Dawasir do Haradhu se nám naše letošní putování s Big Shock Racing týmem přehouplo do své poslední třetiny. Dnes už jel zase celý tým a to jak posádka žlutého Iveca Martin Macík navigovaný Františkem Tomáškem a jištěný technicky Davidem Švandou tak i motocyklista Jan Brabec. Všechny zmíněné dnes čekalo 891 km z toho 410 km jako rychlostní zkouška. Terénem se dnešní etapa vrátila spíše na začátek Dakaru, protože byla tvořena tvrdým terénem s množstvím štěrkových úseků. To všechny vždy vystavuje velkému riziku defektů.
Honza Brabec se do dnešního dne pustil opět ve svižném tempu. Kamenitý a tvrdý terén mu připomněl předcházející etapy takže byl pro něj mírně nezáživný ale zároveň to byl signál k tomu, aby jel spíše na pohodu a co nejméně zatěžoval operované koleno. „Dneska to byla opět podobná trať jako předchozí dny. Prach, šutry, široká řečiště. Pro mě nic moc zábavného. 9 stejných dní. Já jsem jel zase na pohodu, bez zbytečného rizika. Věděl jsem už, že to bude zase zápřah na šlachy a topil jsem úměrně situaci,“ popisuje dnešní etapu Jan Brabec, který se snaží i přes nedávné zdravotní komplikace dojet letošní Dakar s co nejlepším výsledkem. S trochou nostalgie si zavzpomínal i na ročníky konané v Jižní Americe kde byly tratě lemovány davy jásajících fanoušků podél trati. Navigačně jel Brabčák taky bez problémů. „Včera večer nám pořadatelé udělali trochu guláš v roadbooku. S Fandou jsme stříhali a dolepovali stránky, jako v 1. třídě při výtvarce. Celkem jsme se pobavili.“ Do cíle tak dnes dojel na 31. místě a v celkové klasifikaci drží 36. pozici se ztrátou 07:40:27 na vedoucího Rickyho Brabce z USA.
Pro Martina Macíka byla dnešní etapa jedním velkým dobrodružstvím. Nejprve trochu znervózněl své fanoušky, když se neobjevil v klasifikaci na jednom z kontrolních stanovišť, ale ukázalo se, že na vině bylo jen zazlobení sledovacího zařízení. Ale během etapy se dneska kluci i hodně rozčilovali. Do neutralizace se Karel držel na předních pozicích a i přes množství prachu se dařilo předjíždět i některé soupeře. Ovšem další potíže přišly opět při dosažení 350 kilometru, kdy se opět odseparoval vzorek pneumatiky a tentokrát napáchal i několik dalších škod. „Jak to podat slušně? Dneska jsme se párkrát trochu rozčílili. Prostě, krásná etapa, údolí, kamenolom, předjíždíme jako o závod. Pak přišlo řečiště, kde jsme za Martinem Šoltysem ujeli dobrých 120 km v prachu, protože se nedalo předjet. A od neutralizace dál zase rovná vypalovačka, v rychlosti 140 km/h, kde musíš jenom držet nohu na pedálu. Tak jsme drželi. A jako teď každý den, na 350. kilometru, bum, odseparovaný vzorek z pneumatiky. Tentokrát zadní levé. Jeli jsme dál, ale najednou nám neukazoval vzduch a bylo jasné, že nám to tam ušmiklo kabílek. Nešly kontrolky a nefungovala čtyřkolka. Takže jsme zastavili, v menších dunách, pneumatiku vyměnili a rozhodli se, že je to do cíle už jenom kousek, a že to dojedeme na zadokolku. No, a dojeli jsme,“ popisuje, překvapivě stále s humorem Martin Macík, který slibuje, že detailnější konverzaci posádky v kabině, si fanoušci užijí na besedách Posedlí Dakarem. „Pneumatik je škoda, protože jinak Karel funguje naprosto bez problémů. Uvidíme, co vymyslíme do dalších etap. Makáme dál, máme před sebou maratónskou, takže ještě bude, co zažít,“ doplňuje mechanik David Švanda. I přes tyto strasti kluci dojeli na 11. pozici a celkově drží stále krásné 6. místo se ztrátou 03:07:59 na vedoucího Karginova. Zítra čeká celý tým maratónská etapa což znamená že po dojezdu boudou všichni odkázáni jen na sebe a nebudou mít podporu servisu.
Video ze včerejší sedmé etapy můžete shlédnout zde:
Nezapomeňte sledovat i další info kanály Big Shocku a Big Shock Racing:
www.facebook.com/bigshockracing
www.facebook.com/martinmacikjr
www.facebook.com/janbrabecmxschool