Středa, 20 listopadu, 2024
Dakar

8. etapa Karel ležel na Břiše a Šoltys v roli vyprošťováka

 

Dnešní 8. etapa byla opět jednou z těch, ve kterých servisní týmy zůstaly na jednom místě dvě noci za sebou. Spolu s nimi dnes zůstal v spolu s ostatními motorkáři i Jan Brabec, protože pro tyto jezdce byla po včerejší nešťastné události 8. etapa zrušena. Pro ostatní účastníky měřil dnešní okruh 716 km a rychlostní zkouška byla vypsána na 477 km.

Dnes si posádka žlutého Iveca ve složení Martin Macík, František Tomášek a David Švanda užila konečně zábavnější etapu, které byly jak rychlé úseky, tak místa s velkými dunami a techničtějšími pasážemi. Nejdelší rovný úsek kde se dnes letělo s pedálem na podlaze a maximální rychlostí 140 km/h měřil celých 45 km. První problém pro kluky však přišel v momentě, kdy se snažili vyhnout při výjezdu na dunu bugyně Martin zpomalil a Karel zůstal na vrcholu duny ležet na břiše. Kluci se ihned pustili do odkopávání a nachystali lano pro případné odtažení. Prvním kdo ukázal, že ještě stále existuje smysl pro fair play byl Martin van den Bring, který se pokusil posádku vyprostit, ale sám bohužel zapadl. Záchranným andělem se tak stal Martin Šoltys s Buggyry. „V jedné z větších dun jsme se vyhýbali bugině, špatně jsem si najel a zůstali jsme viset na břichu. Moje chyba. Šli jsme kopat, připravili jsme si lano. A tímto děkujeme Martinovi Šoltysovi, který nás vytáhl. Pokoušel se nám pomáhat i Martin van den Brink, kterému také patří respekt. Je vidět, že fair play mezi kamiony stále funguje. My jsme pomáhali včera a dnes se nám to vrátilo. To potěšilo,“ popisuje Martin Macík. „Pak už jsme zase ostatní doháněli a ke konci etapy se nám opět odseparoval vzorek a museli jsme měnit pneumatiku.“ dodává navigátor František Tomášek. Vzniká tak podezření že s pneumatikami, které má tým k dispozici nebude úplně vše v pořádku. Druhý odseparovaný vzorek ještě kluky postihl kilometr před cílem, ale guma naštěstí zůstala nafouknutá a tak kluci dojeli do cíle. „Za poslední etapy už máme prohazování gum perfektně nacvičené, takže jsme ji dneska zvládli asi za 8 minut a jelo se dál. Máme před sebou ještě 4 etapy, jedna z nich bude maratonská. Není všem dnům konec. Bojujeme až do cílové pásky,“ doplňuje David Švanda. Etapu tak Big shock Racing dokončil na 11. místě a v celkovém pořadí jsou na stále pěkném 6. místě se ztrátou 02:44:49 na aktuálně vedoucího Karginova s Kamazem.

Video ze včerejší smutné etapy můžete shlédnout zde.

 

Můžete se samozřejmě podívat i na první reakce Martina Macíka hned po dojezdu etapy.

💥 STAGE 08 | 11. PLACE 💥💥 GENERAL | 6. PLACE 💥🇬🇧 Great stage today! 👏 Fast, technical with harder dunes! 😁 Everything was great till I stuck on one big dune due to my mistake 😤 Thanks to Martin Šoltys who pulled us out and also to Martin van den Brink who also stopped to help! 💪👏 over 15 minutes lost there and again at the end our tyre got separated 😞 It must be some kind of a problem with whole series or we don’t understand it! 🥺 Anyway good pace, great stage and 4 more to go! 💪Supported by BIG SHOCK | IVAR CS | Champion Lubes | UNCS | Teratti Parts | Würth Czech Republic

Zveřejnil(a) Martin Macík Jr. dne Pondělí 13. ledna 2020

 

Nezapomeňte sledovat i další info kanály Big Shocku a Big Shock Racing:

www.facebook.com/bigshockracing

www.facebook.com/martinmacikjr

www.facebook.com/janbrabecmxschool